Implementare software - ce invatam din greselile altora

Implementare software - ce invatam din greselile altora


În 2018, Lidl, retailerul gigant german, a oprit implementarea ERP-ului său cu SAP după ce a cheltuit 500 de milioane de euro în acest   proces. Nu știm de ce s-a întâmplat acest lucru, dar, de obicei, există probleme de ambele părți. (Detalii: aici).

Dacă două companii uriașe, venite din aceeași țară și care au bugete enorme, au eșuat în implementarea software-ului, care ar fi așteptările unei întreprinderi mici sau mijlocii cu privire la un proces obișnuit de implementare sofware?

 

Încercăm să răspundem la această întrebare abordând provocările obișnuite cu care se confruntă companiile de software și clienții lor în procesul de implementare, indiferent de cât de mic este aceasta.

Clientul trebuie să aloce resurse de oameni, timp și bani. Chiar și vorbim despre o singură persoană, acea persoană va fi managerul de proiect. Managerul de proiect trebuie să aibă suficient timp, autoritate, suport și capacitatea de a lua decizii

Ar trebui să existe suficient timp pentru activitățile necesare, cum ar fi: testarea sistemului, introducerea datelor, consolidarea și organizarea datelor. Cerințele trebuie să fie foarte clare, iar clientul trebuie să decidă intern ce să ceară. Doar când toată lumea a fost de acord cu specificațiile necesare, numai atunci implementarea ar trebui să înceapă

Prin utilizarea unui furnizor cu experiență din pe industria industria respectiva, clientul va primi asistență și cele mai bune practici din alte implementări. Un furnizor cu experiență, va putea da sfaturi despre schimbările procesului clienților, dacă acestea vor fi necesare.

Oricine va fi implicat în utilizarea software-ului trebuie să sprijine procesul de implementare. Dacă există, departamentul IT trebuie să știe despre cerințele software și hardware. Dacă software-ul este în Cloud și nu este necesară integrare, practic nu este nevoie de implicarea IT.

Momentul GO-Live trebuie setat numai atunci când toți utilizatorii sunt gata să adopte noua soluție. Instruirea și sprijinul (în timpul și după punerea în functiune) din partea furnizorului ar trebui să fie o solicitare obligatorie din partea clienților.

Chiar dacă alegeți să achiziționați un software SaaS pe internet și să îl plătiți cu cardul Visa, trebuie să urmați aceiași pași, chiar dacă sunt mult mai mici.

 

 

 

Aflati mai multe despre modul in care Smart Fleet Solution va poate ajuta sa
fiti in controlul afacerii Dvs.!

Solicitati o prezentare detaliata